Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.03.2012 11:15 - Тайното евангелие на Тома - 35
Автор: brqg Категория: Изкуство   
Прочетен: 733 Коментари: 0 Гласове:
1



 Тайното евангелие на Тома – 30
imageавтор: tomatroev

Спорим кой е по-голям

А в петък, преди Безквасница, донесоха два хляба, единият за жените и децата, а другия за нас, и седнахме, а Иисус разчупи празничната пита и като подаде на всеки комат, каза:
"Вземете и яжте, защото е казано: "Човек не е по-голям от хляба, ала не и за единия хляб живее!"
А Иуда Симонов Искариот, като взе хляба, рече: "На мене Учителя първи даде комат, аз съм най-голям от апостолите!"
А Иисус му рече: "Ти първи ще ме предадеш!"
"На мен, речe Симон Петър, Учителят даде по-голям комат! Аз съм по-голям..."
А Иисус му рече: "Ти втори ще ме предадеш!"
"Аз съм по-голям, каза Яков Алфеев, защото седя от ляво на Спасителя!"
"Аз съм най-голям, рече Йоан, защото седя от дясно на Спасителя!"
А Иисус, като ги слушаша как се препират, накрая им рече: "Още не сте изяли хляба, който ви дадох и не сте изпили виното, що ви налях, а вече спорите помежду си кой е по-голям!"
А ако дойде при вас човек и ви рече: "В какво да вярвам?, какво ще му отговорите?"
"Вярвай в Господа Бога твой, който ще те спаси!" - рече Иуда.
А Иисус му каза: "Невярна е вярата ти."
"Вярвай в Месията, Син Божий!" - рече Петър.
А Иисус му каза: "Невярна е вярата ти."
"Вярвай във възкресението на мъртвите!" - рече Яков.
А Иисус му каза: "Невярна е вярата ти."
"Вярвай на първосвещенниците и вярвай на пророците!" - рече Йоан.
А Иисус му каза: "Невярна е вярата ти."
И почудиха се учениците Му и не знаеха какво да правят и какво да мислят, и всички говореха, и никой не слушаше.
И обърнаха се тогава всички към Него, не знаейки що да рекат. И Вартоломей, и Яков Зевеев, и другият Яков Алфеев, що, изумен, бе вдигнал ръце над главата си...
И Иуда бе там и гледаше уплашен, Петър, прегърнал го, ядосан, бе извадил ножа си, а Йоан до тях стоеше блед като платно, почти в несвяст.
И разтревожих се и аз, и исках да питам Учителя, а Филип до мен бе скръстил ръце и се молеше...
И само Тадея и Матей в края, обърнати към Симон Зелот, го питаха: „Какво става?”, а Симон вдигаше рамене в недоумение.
А от другата одая, където бяха жените и децата, както е обичая, като чу, излезе Мария-Магдалена и попита Иисус: „Рави, що става тук?”
И стана тогава Андрей, когото хората по- късно щяха да нарекат Първозвани, и рече високо: „Питаш ни Учителю, ако дойде при нас човек и ни каже: „В какво да вярвам?”, как да му отговорим?
„Блажени са низшите духом… Вярвай в последните, които ще станат първи, защото тяхно ще е царството Божие! – рече Андрей. – Така ще му отговоря.”
А Иисус му каза: „Вярна е вярата ти!”
И като се обърна към нас: „Понеже дълго мислих, накрая това ще ви кажа: виждал съм големи хора да вършат малки работи, а малките хора да вършат големи дела...
Човекът, който днес е нищо, утре ще бъде всичко. В това вярвайте и учете хората!
Това е учението, що ви оставам.”



Тагове:   хляб,   вяра,   исус,


Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: brqg
Категория: Изкуство
Прочетен: 144898
Постинги: 140
Коментари: 36
Гласове: 84
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930